31 stycznia 2014

Szpinak z fetą w cieście francuskim

Nie zawsze mam czas (i ochotę) żeby zrobić obiad. Lubię za to robić różne wypieki z ciasta francuskiego. Wczoraj zachciało mi się szpinaku a że kupiłam dzień wcześniej ciasto francuskie, to stwierdziłam, że połączę te dwie rzeczy. Padło więc na ciastka ze szpinakiem i serem feta.



Czego potrzebujemy?
  1. opakowanie ciasta francuskiego
  2. paczka mrożonego szpinaku, najlepiej w liściach (w sezonie świeży)
  3. ser feta
  4. kilka ząbków czosnku
  5. śmietana
  6. przyprawy: gałka muszkatołowa, czerwona słodka papryka, pieprz, sól

Jak robimy?
  • Szpinak wrzucamy na patelnie i całkiem rozmrażamy.
  • Czosnek przeciskamy przez praskę albo drobniutko kroimy i dorzucamy do szpinaku. 
  • Doprawiamy gałką muszkatołową, solą i pieprzem.
  • Ser feta rozdrabniamy i dodajemy na patelnię.
  • Możemy dodać łyżkę śmietany i wszystko mieszamy.
  • Czekamy aż nadmiar wody odparuje i farsz zgęstnieje.

  • Ciasto francuskie wyjmujemy z lodówki ok. 10 minut przed rozłożeniem, następnie kroimy w równe kwadraty.
  • Na każdy z nich nakładamy porcje farszu i sklejamy rogi do środka
  • Każdą sztukę smarujemy roztrzepanym jajkiem lub samym białkiem
  • Układamy na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia i wkładamy do piekarnika nagrzanego do 180 stopni.
  • Pieczemy ok 15-20 minut.
 

Szpinakowe ciastka możemy podawać zarówno na ciepło jak i na zimno, ja najbardziej lubię ciepłe. Są niezastąpione jako przekąska lub gdy mają zamiar przybyć niespodziewani goście. Farsz do ciasta francuskiego możemy zrobić dowolny, polecam też pieczarkowy, jest równie pyszny :)



17 komentarzy:

  1. To musi dopiero smakować ;) Akurat za parę dni też planuję dodać na bloga coś ze szpinakiem ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Chętnie zobaczę, jakie smakowitości przygotujesz :)

      Usuń
  2. Zdecydowanie za rzadko korzystam z ciasta francuskiego. Chętnie spróbuję twój przepis ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też tak kiedyś miałam ale jak już zaczęłam, to teraz używam go o wiele częściej :) a ciasteczka są pyszne :)

      Usuń
  3. Pysznie, uwielbiam ciasto francuskie :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też, daje naprawdę bardzo dużo możliwości w kwestii przygotowywania jedzenia :)

      Usuń
  4. Koniecznie muszę wypróbować...wyglądają smakowicie:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Uwielbiam szpinak <3 Ja jem takie koperty z ciasta francuskiego z innym nadzieniem- kawałek parówki + ser, ale w takim wydaniu pewnie jest równie pyszne :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też takie robię, pyszne są ale moje ostatnie Berlinki poszły na śniadanie i został tylko szpinak ;-)

      Usuń
  6. Wyglądają smakowicie. A szpinak uwielbiam!

    OdpowiedzUsuń
  7. Uwielbiam ciasto francuskie. Koniecznie muszę wypróbować Twój przepis. Ja często zawiajam kawałki kabanosów i siup do piekarnika.

    OdpowiedzUsuń